1. Veröffentlichte klinische Studien zu Masimo SET® finden Sie unter http://www.masimo.com.
2. U.S. News & World Report, Best Hospitals 2015 Edition.
3. Malviya S., Reynolds P.I., Voepel-Lewis T., Siewert M., Watson D., Tait A.R., Tremper K. Anesth Analg. Jun. 2000;90(6):1336–40.
4. Bei einer aufgrund von Bewegung und Minderdurchblutung unter schwierigen Bedingungen durchgeführten Studie kam es mit der Pulsoxymetrie-Technologie von Mitbewerbern zu 43% versäumten echten Alarmen und 28% Fehlalarmen. Mit Masimo SET® waren es 3% bzw. 5%. Shah N et al. J Clin Anesth. 2012 Aug;24(5):385–91.
5. Taenzer A et al. Postoperative Monitoring – The Dartmouth Experience. Anesthesia Patient Safety Foundation Newsletter. Frühling-Sommer 2012.
6. Malviya S et al. False Alarms and Sensitivity of Conventional Pulse Oximetry Versus the Masimo SET® Technology in the Pediatric Postanesthesia Care Unit. Anesth Analg 2000; 90(6):1336–1340.
7. Zhao et al. Pulse oximetry with clinical assessment to screen for congenital heart disease in neonates in China: a prospective study. Lancet 30. Aug. 2014;384(9945):747-54.
8. Barker S.J. Anesth Analg. Okt. 2002;95(4):967–72.
9. Durbin C.G. Jr., Rostow S.K. More Reliable Oximetry Reduces the Frequency of Arterial Blood Gas Analyses and Hastens Oxygen Weaning after Cardiac Surgery: A Prospective, Randomized Trial of the Clinical Impact of a New Technology. Crit Care Med. Aug. 2002;30(8):1735–40.
10. Patel D.S., Rezkalla R. Weaning protocol possible with pulse oximetry technology. Advance for Resp Care Managers. 2000: 9(9):86.
11. Shah N., Ragaswamy H.B., Govindugari K., Estanol L. Performance of Three New Generation Pulse Oximeters During Motion and Low Perfusion in Volunteers. J Clin Anesth. 2012;24(5):385–91.
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